Úvod
Data Hotel
Další data
Typové úlohy
Všechny řešené příklady
Řešené příklady s detaily na wiki
Histogramy na wiki
Asociační pravidla na wiki
Kontingenční tabulky na wiki
Dvojice asociačních pravidel
Úvod
Data Hotel
Další data
Typové úlohy
Všechny řešené příklady
Řešené příklady s detaily na wiki
Histogramy na wiki
Asociační pravidla na wiki
Kontingenční tabulky na wiki
Dvojice asociačních pravidel
Je uveden přehled příkladů aplikací procedury CF-Miner. Jsou k dispozici jak příklady popsané ve wiki LISp-Miner a v této wiki, tak i příklady popsané v souborech pdf.
Piktogramy u jednotlivých příkladů naznačují, které typové úlohy jednotlivé příklady řeší.
Příklad 1 - Převažující den začátku pobytu podle údajů o hostovi a o počasí uvedený ve wiki Systém LISp-Miner.
Příklad 2 - Maximum větší než daná mez, k tomuto příkladu je k dispozici i obecný postup pro řešení úloh stejného typu.
Příklad 3 - Výška sloupců v daných mezích, k tomuto příkladu je k dispozici i obecný postup pro řešení úloh stejného typu.
Příklad 4 - Histogram roste, k tomuto příkladu je k dispozici i obecný postup pro řešení úloh stejného typu.
Příklad 5 - Histogram klesá, k tomuto příkladu je k dispozici i obecný postup pro řešení úloh stejného typu.
Příklady popsané v souborech pdf jsou rozděleny do skupin podle toho, jaké typy úloh řeší. Piktogramy naznačují dílčí typy úloh.
Příklad se týká dat Hotel a řeší problém: Existuje skupina klientů a den v týdnu ve kterém převažují příjezdy klientů z této skupiny? Pokud ano, je možno se na to připravit, například mít na recepci pracovníka s příslušným jazykovým vybavením nebo upravit jídelní lístek na večeři. Příklad je inspirován příkladem 1 a je podobný příkladu 2. Podrobnosti k jsou zde.
Příklad se týká dat Hotel a řeší problém: Existuje skupina klientů, která přijíždí zhruba ve stejném zastoupení každý den v týdnu? Na takové klienty je třeba být připravený každý den. Podrobnosti k příkladu jsou zde.
Příklad se týká dat Hotel a řeší problém: Existuje segment hostů s rostoucí úrovní spokojenosti? Takové segmenty hostů je třeba identifikovat a dále analyzovat. Podrobnosti k příkladu jsou zde.
Příklad se týká dat Hotel a řeší problém: Existuje segment hostů s klesající úrovní spokojenosti? Takové segmenty hostů je třeba identifikovat a dále analyzovat. Podrobnosti k příkladu jsou zde.
Příklad se týká dat Insolvency a řeší problém: Pro které administrátory roste histogram atributu Počet dní do zahájení řízení? Takové administrátory je třeba identifikovat a podrobit další analýze. Podrobnosti k příkladu jsou zde, jsou však dostupné pouze pro studenty předmětu 4IZ460 - Pokročilé přístupy k DZD v aktuálním semestru.
Příklad se týká dat Insolvency a řeší problém: Pro které administrátory klesá histogram atributu Počet dní do zahájení řízení? Takové administrátory je třeba identifikovat a podrobit další analýze. Podrobnosti k příkladu jsou zde, jsou však dostupné pouze pro studenty předmětu 4IZ460 - Pokročilé přístupy k DZD v aktuálním semestru.
Příklad se týká dat Accidents a řeší problém: Celkové počty nehod v 2005 až 2015 klesají, ale počty nehod malých motocyklů v městských oblastech rostou. Existují nějaké dodatečné okolnosti za kterých počty nehod malých motocyklů v městských oblastech alespoň částečně klesají? Takové okolnosti je třeba identifikovat a podrobit další analýze. Podrobnosti k příkladu jsou zde.
Příklad se týká dat Hotel a řeší problém: Je dán histogram atributu jako vzor a zajímá nás za jakých okolností jsou vzdálenosti histogramu téhož atributu od vzoru malé (histogramy si jsou podobné). Takové okolnosti je třeba identifikovat a dále analyzovat. Podrobnosti k příkladu jsou zde.
Příklad se týká dat Hotel a řeší problém: Je dán histogram atributu jako vzor a zajímá nás za jakých okolností jsou vzdálenosti histogramu téhož atributu od vzoru velké (histogramy si nejsou podobné). Takové okolnosti je třeba identifikovat a dále analyzovat. Podrobnosti k příkladu jsou zde.